Oppgaven
Jotun Hardtop Design er en ny storsatsning av metalliske farger rettet primært mot arkitekter. Hardtop merkevaren eksisterer i dag, men Hardtop Design er et nytt paraplymerke for produkter hvor estetikk er den viktigste driveren. Oppgaven gikk ut på å designe ny visuell identitet med logo og et navnekonsept til fargene, som skal fungere på tvers av alle kontinentene. Den nye visuelle identiteten skulle ende i et fargekart som distribueres til arkitektkontor verden over, i tillegg til noe markedsmateriell.
WOW-EFFEKT
«Vi er veldig fornøyde med hvordan Orkla Design løste oppgaven med å skape det visuelle uttrykket vi ønsket for dette produktet, og materiellet har hatt definitivt den wow-effekten vi håpet på.»
STOR ETTERSPØRSEL
«Tube-kits’ene har vakt oppsikt både internt og eksternt hos kunder globalt. Siden lanseringen har vi har hatt større etterspørsel etter markedsføringsmateriellet enn det vi har vært i stand til å levere»